.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئولان قدردان کشاورزان نیستند؛
کشاورزی مازندران در سراشیبی نزول
به رغم ایجاد دو مرکز خرید برنج تضمینی در استان مازندران تولیدکنندگان برنج این استان هر ساله مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته و با وعده های غیرعملی مدیران مربوطه در انتظار نابودی کشاورزی در استان به سر می برند...
کشاورزی مازندران در سراشیبی نزول

به رغم ایجاد دو مرکز خرید برنج تضمینی در استان مازندران تولیدکنندگان برنج این استان هر ساله مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته و با وعده های غیرعملی مدیران مربوطه در انتظار نابودی کشاورزی در استان به سر می برند.

تعدادی از کشاورزان بابلی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز خرید برنج تضمینی استان در بابل اظهار داشتند: به دلیل عدم حمایت دولت کشاورزی مازندران و استانهای شمالی در حال نابودی است.

این افراد تاکید کردند: دولت به شعارهای خود در قبال کشاورزان عمل نکرده و به دلیل عدم حمایت مسئولان مربوطه از کشاورزی، این بخش در حال نابودی است.

سعید حدادی اهل روستای بالا سرست بابل اظهار داشت: به دلیل عدم حمایت دولت کشاورز نابوده شده و مجالی برای ادامه فعالیت در عرصه کشاورزی ندارد.

وی افزود: دولت عرصه رقابت برای کشاورزان را مهیا نکرده و طی سالیان سال تاکنون هیچ دولتی به کشاورزان اجازه نداده است در زمینه تولید برنج با کشاورزان کشورهای خارجی رقابت کنند.

حدادی بیان داشت: ما با اجاره کردن زمینهای کشاورزی مردم امرار معاش می کنیم اما در حال حاضر هزینه پرداخت دستمزد کارگر را نداشته و با مشکل مواجه شده ایم.

این کشاورز بابلی تصریح کرد: از سال گذشته سه تن برنجی که با زحمت برداشت کرده ام در شالیکوبی های بابل انباشته شده و به فروش نرفته است و امسال نیز 10 تن دیگر به این برنجها افزوده شده است.

وی عاجزانه از مسئولان خواست کشاورزان را یاری کنند و نسبت به خرید تضمینی ارقام پر محصول و ارقام محلی اقدام کنند.

دیگر کشاورز بابلی با انتقاد از اینکه رسانه های کشور مبلغ برنج خارجی شده اند از مسئولان خواست کشاورزان را مورد حمایت قرار دهند.

محمد علی پور اهل یکی از روستاهای آمل نیز به خبرنگار مهر گفت: مسئولان دولتی از طریق رسانه ها شعارهای زیادی نسبت به حمایت از کشاورزان سر می دهند اما در عمل به هیچ یک از شعارهای خود عمل نمی کنند.

وی بیان داشت: دولت به جای حمایت از کشاورزان امسال قیمت تضمینی ارقام پر محصول را از 13 هزار و 500 ریال به 12 هزار و 500 ریال کاهش داده و این خریدها نیز به صورت گزینشی انجام می شود.

علی پور افزود: حدود سه هکتار زمین شالیزاری دارم و بابت دستمزد هر کارگز مبلغ 40 هزار تومان هزینه متقبل شده ام که تاکنون به دلیل عدم فروش برنج موفق به پرداخت دستمزد کارگران نشده ام.

وی خطاب به مسئولان افزود: تنها منبع درآمد خانواده ما از طریق کشاورزی است و حال که نمی توانم محصولات و دسترنج خود را به فروش برسانم چگونه باید امرار معاش کرده و هزینه زن و فرزندانم را تامین کنم.

دیگر کشاورز ساروی نیز با انتقاد شدید از دولت گفت: به دلیل پایین بودن قیمت برنج حاضرم برنجها را به صورت رایگان برای مردم مظلوم فلسطین بفرستم.

پیمان گنجوی افزود: آیا سزاوار است کشاورز که در همه صحنه ها حضور فعال داشته و همواره حامی و پشتیبان دولت بوده است اینچنین از نظر اقتصادی نابود شود.

این کشاورز تصریح کرد: چگونه دولت قیمت برنج که حاصل دسترنج کشاورزان است را کاهش می دهد اما قیمت محصولات دیگر رو به افزایش است و کشاورزان چگونه در این شرایط باید دخل و خرج خود را یکسان کنند.

وی از مسئولان خواست مشکل خرید برنج کشاورزان را که به مشکل جدی و حادی تبدیل شده است را با تدابیر و برنامه ریزی صحیح حل کنند.

رئیس هیئت مدیره کارخانجات تولید برنج و صنایع جانبی شمال کشور نیز اظهار داشت: از سال گذشته بیش از 100 هزار تن برنج ارقام محلی در شالیکوبی های شمال کشور انباشته شده و به فروش نرفته است.

سیدتقی جعفریان با اشاره به اینکه هزینه تولید در کشور ما بالاست یکی از مشکلات اساسی موجود در بخش کشاورزی را صنعتی نبودن زمینهای شالیزاری و کارخانه های شالیکوبی برشمرد.

وی بیان کرد: دولت باید کارخانه ها را تجمیع کند تا کشاورز با خیال آسوده شلتوکها را تحویل کارخانه ها داده و دغدغه ای برای فروش برنج نداشته باشد.

وی افزود: برای کاهش هزینه ها در سطح کشور باید فرهنگسازی شود و هزینه ها به مشکل مطلوبی کاهش یابد.

جعفریان عنوان کرد: به دلیل عدم وجود کارخانه های شالیکوبی مدرن در شمال کشور در حال حاضر میزان شکستگی برنج هفت درصد است و نیاز دارد دولت برای مدرن شدن کارخانه های شالیکوبی اقدام اساسی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با خرید تضمینی برنج از سوی دولت مشکل کشاورزان حل نشده است، بیان داشت: در حال حاضر قیمت ارقام پر محصول برنج از 13 هزار و 500 ریال به 12 هزار و 500 ریال کاهش یافت.

همه ساله در تولید محصول استراتژیک برنج کشاورزان استانهای شمالی به واسطه بی توجهی و بی تدبیری مسئولان وزارت بازرگانی بسیاری از محصول برنج کشاورزان این مناطق در انبارها دپو شده و ضررهای بسیاری برای کشاورزان به دنبال دارد که درآمد اصلی و زندگانی اساسی مردمان این دیار از این محصول محوری و اساسی است.

امید است مسئولان محلی و کشوری با اقداماتی شایسته و به موقع از واردات برنج خارجی به کشور جلوگیری کرده و سامانه ای هماهنگ و پرقدرت برای خرید برنج کشاورزان در خطه شمال ایجاد کنند./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 مهر 1388
مهر چی شد
نا شناس 4 مهر 1388
پیتزا بخورند .....
فرهاد 5 مهر 1388
باسلام
من ازمسئولان استان نمی خواهم از بعضی افرادمانندیوسف نژادنماینده ساری کریمی نماینده بابل ودیگرنمایندگان مجلس دراستان مازندران مظلوم می خواهم اگرفرهنگ مامازنی هارابمابرگردانیدممنون می شویم اول ازهمه صداوسیمای مرکزمازندران بخدابه خون شهداشده حیاط خلوط بعضی هاآقای حمیدی توچیکارکردی که فقط چسبیدی به شرق مقدارکمی وبه ساری زیادبخداشهرهای گوشه کنارمازندران هم ادمندماازریشه عوض شدیم همه شدیم حسودهمه شدیم ...چر؟ ماتافرهنگمان درست نشودبرنجمان هم ارزش ندارد چرا؟؟؟؟چون دریک استان مثل مامازنی های مظلوم اگربافرهنگ غنی خودمان بادیدقبلی مان یک نماینده خوب انتخاب کنیم واون نماینده خوب می تواندسرودست بشکندبرای مردم مظلوم مازندران گیلان خوزستان ...چون مافرهنگ اصیلمان درتلوزیون رسانه هامطبوعات باباندبازی شکل می گیردنمایندگان مابعضافاقد....هستندهیچ چیزمادرست نمی شودچون فرهنگ مامسخ شده مجریان قلدروارباب مابانه همه راازدیدن شبکه مازندران متنفرکرده برای همین همه چیزبه فرهنگ ماربط دارد تاصداوسیمادرست نشودهیچ چیزمادرست نمی شود
نا شناس 6 مهر 1388
چرا برنج هندی وارد می کنید ؟! خوب در مازندران برنج هندی بکارید ! غذای هندی تند بخورید ! لباس هندی بپوشید ! فیلم هندی بسازید و پخش کنید ! آواز هندی بخوانید ! نیاز به واردات گاو هندی هم ندارید ! طبیعت مازندران هم که مثل طبیعت هندوستان سرسبز است ! نیاز به واردات گدای هندی هم ندارید چون سر چهارراههای مازندران مستقر هستند ! فقط می ماند مارباز که نی بنوازد و مار برقصاند که آن هم توسط رجال اقتصادی سرمایه دار معتاد به مواد مخدر جایگزین می شود و .... پس مشکل کشاورزان با این اصول مدیریت جهانی و منطقه ای حل شد ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.231 seconds.